Saturday, May 7, 2011

Illuminati: Suatu Kajian Ringkas Dan Teorinya Di Malaysia - Bahagian 2

Konspirasi Illuminati Di Malaysia


Teori Pertama: Simbol Illuminati pada wang kertas Malaysia


Apa yang ditandakan pada dakwat merah tersebut merujuk pada seekor kijang. Lambang ini boleh ditemui pada setiap wang kertas yang dikeluarkan atas nama Ringgit Malaysia (RM). Kijang tersebut turut menjadi lambang kepada pengeluar mata wang Malaysia iaitu Bank Negara Malaysia.


Tapi, benarkah haiwan dalam gambar tersebut adalah seekor kijang? Cuba perhatikan dengan cermat? Setahu saya, kijang tidak mempunyai ekor yang panjang. Jadi, gambar haiwan di atas merujuk kepada apa? Gambar di atas lebih mirip kepada anjing. Apa pula kaitan haiwan anjing dengan pertubuhan rahsia Illuminati? Bulan dan matahari dalam lambang tersebut merujuk kepada apa?


Perkaitan di antara haiwan anjing, bulan, matahari sehinggalah kepada Illuminati adalah sangat panjang, malah ada missing line yang perlu difahami sebelum sampai kepada satu titik yang sama dan berkaitan. Apapun saya cuba untuk ringkaskannya.


Sejarah telah merakamkan bahawa masyarakat Mesir Purba suatu masa dahulu yang tidak beragama (pagan) menyembah bulan dan matahari sebagai tuhan mereka. Pada mereka, matahari dikenali sebagai Amon-Re atau tuhan matahari bermata satu. Ukiran-ukiran sembahan mereka banyak ditemui pada makam Firaun dan piramid.


Manakala, haiwan anjing pula boleh dikaitkan dengan Pharoah Hound yang menyerupai anjing yang menjadi lambang kepada Mesir Kuno. Lambang anjing juga dianggap sebagai Dewa Anubis. Tambahan pula, lambang ini sememangnya menjadi salah satu simbol identiti bagi pertubuhan rahsia Freemason yang mempunyai kaitan langsung dengan Illuminati.


Akan bersambung...


InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment